Attālinātā mācību procesa organizēšana 5.-12. klasēs
Pielikums Nr. 4 Rīkojumam 04.01.2021.
Skolēniem un skolotājiem
- Mācību darbs katru dienu notiek saskaņā ar klases žurnālā pieejamo informāciju, ievērojot stundu izmaiņas, ja tādas ir.
- 5.-12. klases mācību priekšmeta skolotājiem e – klases žurnālā katru dienu līdz 8.30
- Ja skolēnam nav iespējas iesniegt darbus elektroniski, tad skolēns vai vecāki/aizbildņi tos ievieto skolā novietotajā pastkastītē, iepriekš informējot pedagogu e-klases pastā.
- Mācību priekšmeta skolotājs pēc katra iesniegtā darba sniedz skolēnam atgriezenisko saiti rakstveidā, audioierakstā vai tiešsaistē.
- Ja skolēns uzdoto darbu neiesūta līdz norādītajam laikam (datums, pulksteņa laiks), e-žurnālā fiksē ierakstu “nv”.
- Skolotājiem veikt ierakstus e – klases Google dokumentā ‘Tiešsaistes stundu grafiks” līdz attiecīgās nedēļas pirmdienas plkst. 8.30: nedēļā paredzētās Zoom tiešsaistes atbilstoši stundu sarakstam, iekavās norādot tiešsaistes ilgumu minūtēs (piem., matem.,Zoom, 20); nedēļā paredzētos ilgtermiņa darbu nodošanu (piem., latv.val.,prezent.,17.00) un nobeiguma pārbaudes darbus (piem., mūzika PD); nedēļā paredzētās specialās izglītības nodarbības (piem., matem.1, sports 2); nedēļā paredzētās 2 klases stundas. Stundā, kurā notiek programmas “Līderis manī“ īstenošana, raksta – klases stunda LM.
- Vienas mācību dienas tiešsaistes kopējais laiks 5.- 8. klasei nepārsniedz 120 minūtes, 9.-12. klasei – 180 minūtes. Ja dienā mācību priekšmetā ir 2 stundas, tiešsaistes kopīgais laiks nepārsniedz 40 minūtes, ja 3 stundas, tad nepārsniedz 60 minūtes.
- Klases stundas neietilpst Zoom tiešsaistēm noteiktajā vienas dienas maksimālā laika limitā.
- Skolēns pieslēdzas tiešsaistei Zoom ar savu vārdu, uzvārdu, mikrofonu, ieslēgtu kameru kurā redzama skolēna seja.
- Ja skolēns nav pieslēdzies tiešsaistei vai tiešsaistes laikā nav redzams kamerā, vai nereaģē uz skolotāja jautājumiem, tad pedagogs e-klasē reģistrē to kā kavējumu, izņemot gadījumus, kad radušās tehniskas problēmas, par kurām skolēns vai vecāki informējuši mācību priekšmeta skolotāju vai klases audzinātāju.
- Saziņa un konsultācijas ar mācību priekšmeta skolotāju notiek saskaņā ar grafiku, kurš ir ievietots e-klasē un skolas mājaslapā pie stundu izmaiņām.
- Skolēniem saziņa ar skolotājiem jāveic attiecīgās mācību stundas vai konsultāciju laikā. Uz e – pasta vēstulēm skolotājs atbild to saņemšanas secībā. Uz e-pasta vēstulēm, kas iesūtītas pēc plkst. 17.00, skolotājs atbild nākamajā dienā. (Skatīt skolas mājas lapā infografiku par e- klases vēstules izveidi un nosūtīšanu).
- Pārbaudes darbu vērtējumu uzlabošana notiek attālināti, vienojoties ar mācību priekšmeta skolotāju par pārbaudes darba norises veidu un laiku.
- Slimības gadījumos vecāki/aizbildņi informē klases audzinātāju; interneta, datora problēmu u.c. ar mācību procesu saistītos gadījumos – attiecīgā mācību priekšmeta skolotāju un vienojas par tālāko rīcību.
- Skolēniem, kuriem radušās problēmas ar datortehniku, ir iespēja saņemt skolas datortehniku, informējot par to klases audzinātāju un direktoru. Saņemot datortehniku, tiek parakstīts akts par materiālo atbildību.
- Mācību process nodrošināšana notiek šādās vidēs : e-klase, Zoom, Classroom, uzdevumi.lv, soma.lv, letonika.lv, maconis.lv, zvaigzne.lv; vecāku saziņai ar klases audzinātāju un skolas administrāciju tiek izmantots tālrunis un e – klases pasts.
- Pilnvērtīga mācību procesa nodrošināšanai, katrs 7.-12. klašu skolēns izveido Google kontu.
- Par attālinātā mācību procesa organizēšanu atbildīgs ir direktors Egons Valters. Atbildīgie direktora vietnieki un atbalsta personāls: par tehnoloģisko atbalstu – d.v. Irēna Birgersone; par mācību saturu un vērtēšanu – d.v. Olita Ļitvinova; par mācību procesa organizēšanu – d.v. Marika Ulmane, Vivita Ķezbere par skolotāju metodisko darbu – d.v.Laura Miķelsone par audzināšanas un sociālajiem jautājumiem – d.v. Dita Dubulta, sociālais pedagogs Janīna Drekslere.
Attālinātā mācību procesa organizēšana pēc nepieciešamības var tikt koriģēta!