“Vēlēšanu faktu meistars”

🟠Brocēnu vidusskolas 11. klase kopā ar skolotājām Lauru Miķelsoni un Mariku Ulmani veidoja starpdisciplināru stundu, lai piedalītos Pasaules lielākajā mācību stundā “Kļūsti par faktu meistaru!”

🟡Šoreiz mēģinājām tuvāk iepazīt ilgtspējīgas attīstības 4. un 16. mērķi.

🟠Stundu izvirzītais pētāmais jautājums bija – no kādiem aspektiem varam paskatīties uz vēlēšanu procesu un kā to vizuāli attēlot?

🟡Individuālo pētījumu rezultātā tapa infografikas par šādām tēmām:
• No cik gadiem var piedalīties vēlēšanu procesā?
• Vai samazinot vēlētāju vecumu vēlēšanu procesā, palielinās kopējā aktivitāte?
• Vēlētāju aktivitāte Baltijas valstu parlamentu vēlēšanās;
• Vēlētāju aktivitāte ES valstīs valstu parlamenta vēlēšanās;
• Eiropas valstu vēlētāju aktivitāte EP vēlēšanās;
• Atšķirības starp vēlētāju aktivitāti valstīs, kurās ir obligāta piedalīšanās vēlēšanu procesā un iespēju izvēlēties;
• Vēlēšanas Latiņamerikas valstīs un demokrātijas indekss;
• Demokrātijas indekss un vēlētāju aktivitāte;
• Vēlētāju aktivitāte pašvaldību, Saeimas un EP vēlēšanās;
• Ievēlēto partiju ideoloģiskais spektrs un vēlētāju aktivitāte;
• Kur palika krievvalodīgo vēlētāju balsis?
• Vai izglītības līmenis ietekmē vēlēšanu rezultātus?

🟠Atziņas:
Cik dažādi var paskatīties uz vēlēšanu procesu?
Šis pētījums radīja lielāku izpratni par vēlēšanu procesiem pasaulē. Salīdzinot izveidotās infografikas, bija interesanti skatīties, kā klasesbiedri atlasa un interpretē informāciju.
Pirms ķeries klāt infografikas veidošanai, ir svarīgi saprast, ko ar to gribi pateikt. Izdomāt labu stāstu ir puse darba. Vai tev ir unikāli dati, ko vēlies prezentēt vai arī jautājums, kuru centies atrisināt? Varbūt svarīgi ir parādīt sakarības starp divām dažādām idejām?

@PasaulesStunda
@TheWorldsLesson

#pasaulesstunda

Dita Dubulta