Latvijas skolas soma
2023./2024.m.g.pasākumi
Circenīša Ziemassvētki
20.decembrī mūsu skolas skolēniem bija lieliska iespēja noskatīties spēlfilmu “Circenīša Ziemassvētki” programmas Latvijas skolas somas ietvaros. Mūsdienīga, aizrautīga, ar veselīgu humoru un nemainīgām vērtībām. 🎁☃️❄️🎬📽 #kinoarpopkornu
Tikšanās ar Ati Ieviņu
Šodien pie mums viesojās mūziķis Atis Ieviņš ar koncertlekciju “Leģendas mūzikā”, programmas Latvijas skolas somas ietvaros. Dziesma mūs vieno, aizrauj un spēcina.
#leģendasmūzikā #svinamskolai75 #svinētirskaisti
Viesojās aktieris Ēriks Vilsons
9.oktobra rītā pie mums viesojās aktieris Ēriks Vilsons, programmas Latvijas skolas somas ietvaros.
Par Ē. Vilsona monoizrādi Piens-I. Ziedonim-90
Kā iekustināt pusaudžus un ļoti jaunus cilvēkus? Likt domāt, just, pamanīt pasauli sev apkārt? Vai tiešām to var izdarīt viens aktieris, runājot dzeju?
Ēriks Vilsons pierādīja, ka tas ir iespējams. Klusums skatītāju zālē, kur pulcējušies vairāki desmiti pusaudžu, kas klausās I. Ziedoņa “Poēmu par pienu”, ir tam apstiprinājums. Nevis trulais “man vienalga” klusums, bet tas, kurā sadzirdama domu rosība un dvēseles trīsas.
Kā viņš to panāk? Sarunājoties. Ļaujot justies kā līdzīgam ar līdzīgu. Nebaidoties izskatīties neveikls. Stāstot gadījumus no savas dzīves, liekot skolēniem domās teikt: jā, ar mani notiek tāpat. Aicinot sev blakus uz skatuves un ļaujot pamēģināt runāt dzeju – uzreiz, bez gatavošanās un kautrēšanās. Un klausītāji nemanot ievilkti aktiera radītās burvības lokā, kur jāklausās, jāieklausās un jādzīvo kopā ar viņu Ziedoņa dzejas notikumos un valodā.
Gribas cerēt, ka burvība nezudīs, līdz ar atvadīšanos no aktiera un zāles atstāšanu, ka intereses sēkla ir iesēta un vismaz daļai no viņiem gribēsies vēlreiz sastapties ar I. Ziedoni, bet varbūt ar Ē. Vilsonu kādā citā izrādē.
Latviešu valodas un literatūras skolotāja Zane Zuja
Cirka izrādi “Bufonāde”
Ar milzu soļiem tuvojas Brocēnu vidusskolas 75 gadu jubileja.
9. oktobrī programmas Latvijas skolas somas ietvaros sākumskolas skolēni saņēma dāvanu – cirka izrādi “Bufonāde”.
Atbraukušie cirka mākslinieki bija pārsteigumu pilni. Izrāde bija komiskas aktiermākslas manierē, kur bērni tika iepazīstināti ar klaunādes klasiku, kurai caurvij cirka akrobātiku, komēdiju, jestrumu un vieglumu.
Izrādes galvenais centrējums- atgriešanās bērnībā.
Stāsts par diviem bērniem, kuru iztēlē dzimst viņu iedomu draugs. Draugs, kurš top pavisam īsts, kurš māca priecāties, fantazēt un novērtēt vienam otru un patiesu draudzību.
Iedomājies- cilvēks balonā!!!
Zāli piepildīja skaļi smiekli, sajūsmu spiedzieni un neremdināmi aplausi.
Paldies izrādes profesionālajiem cirka māksliniekiem un aktieriem: Valērijam Komisarenko, Alīnai Kešānei, Ņikitam Rumjancevam!
Tas patiešām bija ļoti iespaidīgi!
2022./2023.m.g.pasākumi
Ceļojums skaņu pasaulē
Šodien 4.-7.klašu skolēni piedalījās muzikāli izzinošā piedzīvojumā „Ceļojums skaņu pasaulē”, Latvijas skolas somas ietvaros.
Šajā ceļā dzirdējām dažādu komponistu harmoniskās krāsas solo dziedājumos balsij un klavierēm: romantiskas noskaņas franču komponistu Ž.Masnē, Š.Guno, Ž.Bizē, itāļu komponistu Dž.Pučīni, I.Katalāni ārijās, kā arī latviešu tautas dziesmās un latviešu komponistu kamermūzikas opusos.
Mūzika savijās ar aizraujošiem stāstiem par mūziku, operas un kamerdziedāšanas žanru un personīgi pieredzētiem notikumiem mūzikas laukā.
Paldies operdziedātājai Evitai Teterovskai, muzikoloģei Aurigai Jermakai, pianistam, profesoram Ventim Zilbertam.
Barikāžu atceres diena
Vakar, 20.janvārī, barikāžuatceres dienā, folkloras un seno cīņu kopa “Vilkači”, programmas Latvijas skolas soma ietvaros, pieskandināja mūsu skolu ar karavīru dziesmām un atmiņu stāstiem.
Mums jābūt vienotiem, drosmīgiem un modriem, lai turpinātu nosargāt savas zemes brīvību.
Koncerts “Ziemassvētki apkārt pasaulei”
“Ziemassvētki apkārt pasaulei”, koncerts Latvijas skolas somas ietvaros. Viktorīna, dziesmas, prieki un līksmība!
#ziemassvētkimanāsmājās
2021./2022.m.g.pasākumi
Koncertlekcija “Es mīlu Tevi, Latvija”.
3. maijā klases stundā 1.-12.klašu skolēni pārrunāja Latvijas valsts vēsturi, dibināšanas faktus un norisi, neatkarības atgūšanu, noskatījās dokumentālo filmiņu par Latvijas valsts veidošanos.
Programmas “Latvijas skolas somas” ietvaros skolēniem bija iespēja piedzīvot koncertlekciju “Es mīlu Tevi, Latvija”.
Tā bija mācību stunda, kur katrs varēja apzināties sevi kā Latvijas pilsoni, aktualizēt un veicināt pilsoniskumu, latviskās dzīvesziņas rosināšanu, līdzdziedāšanu zināmām dziesmām, iepazīt Latvijas skaistākās vietas, kurās ir un nav būts. Dievību saistība ar latviešu literatūrā apgūto.
Skolēni koncertlekciju vērtēja pārsvarā pozitīvi, ne visiem puišiem gan patika piedāvātās dziesmas. Atzinīgi novērtēja jautājumu konkursu par novadiem, tas uzreiz atdzīvināja uzmanību. Pildot darba lapu par patriotismu, skolēni pauda viedokli, ko katram nozīmē būt latvietim. Man, kā klases audzinātājai, tas deva papildus ieskatu skolēnu dzīves uztverē. Ir jāstrādā ar savas dzimtās vietas vērtību apzināšanos.
7.b klases audzinātāja Daiga Barančane
Iluzionista nodarība/lekcija
Programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros sadarbībā ar Iluzionisma teātri/muzeju Mystero šodien 1.-4.klašu skolēniem bija iespēja piedzīvot burvju mākslinieka Dantes Pecolli nodarbību-izrādi, kurā viņš iepazīstināja ar dažādiem faktiem par ilizionisma vēsturi un attīstību, pastāstīja par sevi, kā pats kļuvis par burvju mākslinieku un to, ka ir ļoti, ļoti daudz jāmācās un jātrenējas, lai sasniegtu labus rezultātus.
Izrāde sastāvēja no dažādiem vizuāli krāšņiem, neparastiem un interaktīviem trikiem, kas mazajiem skatītājiem deva iespēju ielūkoties brīnumu pasaulē.
Priekšnesuma laikā tika uzburta torte, popkorns, konfektes, apēsts balons, visi skatītāji tika iesaistīti kopīgā trikā!
Burvju izrāde skolēnos izraisīja vēl nebijušas emocijas- smieklus, izbrīnu, aizrautību, zinātkāri un lielu apbrīnu!
Mācībizrāde “Kā top izrāde”
18. maijā “Latvijas skolas somas programmas” ietvaros pamatskolas un vidusskolas skolēniem notika mācībizrāde “Kā top izrāde”. Tā tika veidota kā performatīva tiešsaistes lekcija skolēniem, kuras galvenais mērķis un uzdevums ir atraktīvā un saistošā formātā parādīt jauniešiem, ka teātris ir kas vairāk par aktieri, kurš no galvas iemācījies lugas tekstu. Teātris ir vienots organisms, kurā katras profesijas pārstāvis – sākot no skatuves tehniskajiem darbiniekiem, grāmatvežiem, butaforiem, beidzot ar direktoru, ir neatņemama sastāvdaļa, lai teātra brīnums un izrāde varētu tapt un nonākt skatītāju rokās. Aktieru vadībā skolēni tika iepazīstināti ar skatuves mākslinieku ikdienu un izrādes tapšanas procesiem. Izrādi veidojis aktieris un režisors Leons Leščinskis, sadarbībā ar dramaturģi Rasu Bugavičuti-Pēci un aktieriem Armandu Kaušeli un Karīnu Tatarinovu. Izrādes laikā skolēniem bija iespēja uzdot jautājumus un aktīvi izspēlēt dažādas lomas.
Ekskursija uz Tērvetes dabas parku
17.maijā 1.a un 1.b klases draudzīgi devās atbalstītajā ”Latvijas skolas somas programmas” ietvaros ekskursijā uz Tērvetes dabas parku, lai iejustos mazās Anneles tēlā un iepazītos ar pasaku varoņiem. Sākotnēji ciemojāmies pie raganiņas, kura bērniem lika izpirkt skolotājas, uzdodot dažādus uzdevumus no pasakām. Bērni ar to tika lieliski galā un skolotājas atbrīvoja. Tālāk devāmies pie Lutauša un Sprīdīša, kur varējām izmēģināt spēlēt Meža mātes doto ieroci-stabulīti. Izdancojāmies gluži tā pat kā Lutausis pasakā. Rūķu pilsētiņā iejutāmies mazo rūķīšu tēlos un izmēģinājām visus amatus, kā arī iepazinām jau sen aizmirstus arodus: bārddzinis, beķeris, melderis un citus. Ekskursija bija izdevusies un bērni labprāt dotos vēlreiz, lai izstaigātu neizstaigātās A. Brigaderes bērnības takas.
Sagatavoja: D.Nīmane un E.Bistere
“Es un Imants Ziedonis- Dzirnakmeņos”.
Programmas “Latvijas skolas somas “ietvaros 12. a klase 14.februārī piedalījās interaktīvā nodarbībā “Es un Imants Ziedonis- Dzirnakmeņos”. Imanta Ziedoņa pasaulē. – Ziedoņa dzeju ir grūti izprast, tomēr, klausoties to rodas pārdomas par dzīvi, saviem uzskatiem.(Rainers)- Ir raksturīgi tas, ka mēs gribam sev kādu blakus, bet mums ir arī vajadzīgs laiks vienatnē, lai sakārtotu domas. (Evelīna)- Nav tā vērts palikt ar cilvēkiem, kam tevis žēl. Tā tu neaugsi, tikai nodilsi no jauna atkal un atkal. Gaidot un neko nedarot, vēlēto nesasniegsi, nekas nenotiek no sevis.(Mareks Lapsenbergs)- Dzeja ir asa, kā akmens metiens. Viņš māk izmantot lietas, par kurām mēs pat nepadomāsim. Klausoties nav tā, ka nejūtu, bet vairāk negribu pieņemt, ko jūtu. (Marijs)- Ko tu kop? Tieši Ziedoņa jautājums raisa vislielākās pārdomas, kas tu esi kas dzīvē ir svarīgs.(Hella)- Kas ir tās manas vērtības? Kas ir svarīgs man? Laikam atbildi uz šo jautājumu atradu epifānijas. Viņa darbu un domu dziļums ir saknes.(Daniela)- I. Ziedoņa pasaule vispirms jāapzinās, jāizprot, un tas aizņem laiku. Bet, kad izprasts kamols ,taurenis un pilsēta, tad dvēselē jūtams miers un drošība. Es neesmu viena, tā jūtās arī viņš un daudzi citi.(Agija)- Ziedoņa dzeja un epifānijas liek apšaubīt sevi, pamudināt atbrīvot sevi un atteikties no negatīviem ierobežojumiem. Pats cilvēks nespēj zaudēt, ja pārtrauc domāt instinktu līmenī un ar savām darbībām kopj sevi. Tieši šie vienādie cilvēki spēj krāpt sevi un melot savām domām.(Mareks Lazda)- Darītājs- Ziedonis runā par to, ka dzīvē ir kaut kas jāizdara, lietas jākustina, tās nevar atstāt novārtā. Dažreiz apzināta nekā nedarīšana ir kaut kā liela darīšana. (Ādams)- Kaut man personīgi dzeja īsti neiet pie sirds, tā rada pārdomas pašam par sevi. Rodas jautājums- kā būtu labāk? (Edijs)- Es ieraudzīju lietas, kuras es savā atmiņā nevarētu atrast, es ieraudzīju lietas, kuras nekad neesmu piedzīvojusi. (Leandra)- Mēs varam pilnveidoties, ja iemetam sevi dzirnakmeņos un maļam… Ne jau nosodot sevi, bet meklējot, kur pilnveidoties, mainot sevi. Jāiet tikai darīt! (Klāvs)- Šķiet, ja es kādreiz kādā dimensijā izlemtu rakstīt dzeju, tā būtu stipri līdzīga Ziedoņa darbiem. Viņš raisa pārdomas (Pēteris)
Komēdijas filma “Tizlenes”
“Latvijas skolas somas” ietvaros trešdien, 13. oktobrī, Brocēnu vidusskolas 10.-12. klašu audzēkņiem tika dota iespēja noskatīties komēdiju “Tizlenes”. Šajā filmā tiek stāstīts par trīs 9. klases skolniecēm, kuras nolemj likt punktu savai tizleņu dzīvei un kļūt par skolas populārākajām meitenēm. Iedvesmojoties no Holivudas filmām, draudzenes nolemj, ka vienīgā izeja ir ierasties izlaidumā ar klases spicākajiem čaļiem. Taču, kad izfantazētie plāni gandrīz izbojā patiesu draudzību, meitenēm nākas saprast, ka izlikšanās par to, kas neesi, nenes nedz laimi, nedz stilīgumu, un dzīvē viss nenotiek kā kino. 12. a klase Diāna Lasmane
Pārdomas pēc izrādes “Puika ar suni”
Latvijas skolas somas ietvaros 7. klases vēstures stundas laikā skatījās virtuālo izrādi “Puika ar suni”. Sižets it kā zināms, bet šoreiz uz sarežģītiem vēstures notikumiem bija iespēja paskatīties ar bērna acīm. Kopīgi ar pieaugušajiem izdzīvot padomju un vācu okupācijas laiku, padomāt par savu rīcību kritiskos vēstures brīžos. Skolēni atzina, ka bērni vēstures notikumus neuztver tik nopietni kā pieaugušie. Bieži tā ir spēle vai kārtīgs piedzīvojums. Tikai ar laiku rodas izpratne par to, kas īsti ir noticis. Skolēni atzina, lai kas arī notiktu, cilvēkam ir jāpaliek cilvēkam.
Trešdien, 22. septembrī, mūsu skolas vidusskolēni devās uz satikšanos. Tā nebija parasta satikšanās, bet gan satikšanās ar dzejoli. Pie mums ciemojās Jaunā Rīgas teātra aktieri Jana Čivžele un Ivars Krasts. Jana arī ir mūsu skolas absolvente. Pasākums “Satikšanās ar dzejoli” bija īpašs ar to, ka ikviens dalībnieks bija atnācis ar dzejas grāmatu un sameklējis tajā dzejoli. Aktieri ieveda mūs dzejas pasaulē un rosināja uz dzejoli paskatīties citādi. Vieglāk, brīvāk, bet dziļāk. Daži dzejoļi skanēja pat 4-5 reizes, lai dzirdam atšķirību, kā var to lasīt ar dažādām attieksmēm, intonācijām. Dziesmas un dzejoļi šajā pēcpusdienā rosināja uz pārdomām, kas mums katram ir dzeja, kad tā mums ir nepieciešama un kā to lasīt.
Tā patiesi bija ļoti, ļoti īpaša satikšanās- ar dzejoli un ar lieliskajiem aktieriem- Janu un Ivaru!
2020./2021.m.g.pasākumi
26.februārī “Latvijas skolas somas” programmas ietvaros 9.-12.klašu skolēniem bija iespēja digitāli noskatīties teātra izrādi “Svina garša”.Pirms izrādes tika pārrunāts par vēsturiski sarežģīto laiku Latvijā no 1939.-1941. gadam. Tāpat mazliet tika iepazīts Māris Bērziņš kā personība, ieskicēta viņa daiļrade.
Skolēni domraksta veidā izteica savas sajūtas. Nostiprinot prasmes rakstīt, jaunieši arī vērtēja un analizēja redzēto. Daļa uzskata, ka šāds formāts un izrādes laiks sākotnēji mazliet biedējis, bet beigās laiks pagājis nemanot. Viņiem patika aktieru spēle, skatuves noformējums. Tomēr visvairāk priecēja skolēnu izteiktās atziņas par redzēto. Izrāde ne tikai atklāja vēsturisko situāciju, bet daudz vairāk tika akcentētas vērtības – brīvība, drošība, godīgums, ģimeniskums, draudzība, mīlestība.
Jaunieši novērtēja, cik šobrīd jūtas drošā vidē, kur nav jābaidās par savu tautību, kur var izteikt savas domas.
11. klases skolēnu atgriezeniskā saite par piedzīvoto pasākumā.
Es katram cilvēkam ieteiktu noskatīties šo izrādi, ja ir brīvs laiks, jo es pati aizdomājos par savu dzīvi, vai ir notikumi un cilvēki, no, kuriem es labāk izvairos, un kāda izskatās mana nākotne, vai manā nākotnē vēl joprojām ir redzama Latvija.
Šajā lugā bija viss ko var vēlēties, mīlestība, nodevība, naids, bailes par savu un valsts nākotni. Nosaukums „Svina garša” bija ne tikai dēļ tā, ka lode atstāja svina garšu mutē, tā bija arī nomāktā sajūta, kuru galvenais varonis izjuta, kad sāka saprast to, kas notiek ar Latviju. Es nejutos, kā parasti jutos dzīvē, sēžot izrādes telpā, bet, tomēr, izrāde bija tika labi nofilmēta un aktieri savus tēlus spēja ļoti labi attēlot, ka viņu emocijas, it īpaši bēdas, katrā sižetā likās īstas
Noskatoties izrādi, arī es jutu šo svina garšu. To raisīja līdzpārdzīvojums un netaisnība un nežēlība, ko redzēju. Tie melnie punkti grāmatas beigās- katram no tiem bija sava ģimene, savs stāsts un sava dzīve, ko dzīvot..
Svina garša. Rūgtums, metāliska sajūta, kas pārņēmusi Matīsa garšas kārpiņas. Vai tā būtu lode, kas šo garšu radījusi vai tomēr nemieri Rīgā, Latvijā.. pasaulē? Izrādē redzētais raisīja pārdomas par pārdzīvojumiem, ar kuriem sastapās latvieši un ebreji Otrā pasaules kara laikā. Tā lika domāt par cilvēku vērtībām, sirdsapziņu un par rīcību, kas katram tēlam palīdzēja tikt galā ar esošo situāciju.
Skatoties šo lugu manī bija dažādas izjūtas – Prieks, skumjas, vilšanās, līdzjūtība, dusmas, bažas. Šie Matīsa divi mūža gadi bija piedzīvojumiem pilni, viņš izjuta mīlestību, nodevību, vientulību. Bet, lai, kas arī notiktu viņš vienmēr vēlējās palīdzēt cilvēkiem.
Inta Zankovska, latv. valodas un literatūras skolotāja.
26.februārī Latvijas skolas somas programmas ietvaros 5.klases noskatījās zinātniskas fantāzijas izrādi par nākotni “ Misija. Zeme.”
Pirms izrādes ar skolēniem veidojām prāta vētru, lai atcerētos, kādas izrādes ir redzētas, kādos pasākumos ir piedalījušies. Tad modelējām situāciju, kad izrāde būtu jāskatās datorā- kas kopīgs, kas atšķirīgs. Skolēni izteica prognozes, kas varētu notikt izrādē ar tādu nosaukumu.
Skolēnu atsauksmes pēc redzētā:
- Man patika, kā Elizabete un Jānis pildīja misiju, lai izdzīvotu un nokļūtu uz Zemes. Vēl man patika, kā viņi sazvanījās ar slinķiem, un slinķiem bija pat slinkums pakasīt viens otram muguru. Kā arī viņi stādīja eksotiskos kartupeļus, kuri izauga 3 minūtēs. Viņi ēda ceptus kartupeļus, kas bija melni, un viņiem mutes visas bija ar šo melno kartupeli, un tad viņi teica spāniski bonjur. Viņi stāstīja par 2118. gadu. /Luīze/
- Man patika tad, kad Jānis nokrita un Elizabete ,viņu elektrizēja ar šķērēm un teica- tu man patīc. Viņu eksotiskie vārdi bija bonjur, bonapatite, extra kartupelis. Man patika, ka viņi rādīja, kas bija pirms mūsu ēras, dinozauri un vēl daudzi citi radījumi no papīra izgatavoti./Kate/
- No sākuma, kad izrāde sākās, es neko nesapratu, tāpēc, ka viņi grīļojās. Man likās, ka bija nepareizi tas, ka dinozauri runāja un meteorīts bija veidots no smiltīm, un bija nesaprotami tas, ka alu cilvēkiem bija kameras, ja foto kameras pirmo reizi tika izmantota 1885. gadā, bet pirmo reizi tās tika pārdotas 1888. gadā. Vēl es nesapratu to, ka viņi bija 2118. gadā un viņi meklē ēdienu, bet viņiem bija ‘’snikers’’?/Renārs/
- No sākuma viņi grīļojās pa visu pārējo teātri . Elizabete izvilka tārpu ar rokām, elektrizēja viņu ar šķērēm un aiztaisa rētu ar līmes zīmuli. Teātris bija ļoti interesants. Bija interesanti tas, ka viņi izmantoja iztēli vairāk nekā bērni, kas to skatījās. /Katrīna/
- Manas domas par izrādi ir dažādas. Sākumā man izrāde likās interesanta un patika, jo bija stāsts par kosmosu, dinozauriem un alu cilvēkiem. Es nepiekrītu, ka cilvēki radušies no pērtiķiem. Katrā ziņā tie nav tie, kuri dzīvo tagad. Kāpēc, tad tagad viņi nekāpj no koka un nepaliek par mums? Bet man patika stāsts par kosmosu un dinozauriem. /Samuēls/
- Izrāde sāka nepatikt, jo viens no aktieriem sāka sevi siet ar skoču, abi kliedza un lēkāja kā traki. Tālāk es vairs negribēju skatīties. Mamma teica, ka arī tāda ir māksla, bet man tāda nepatīk. Ne visiem viss var patikt. Tādas ir manas domas. /Patriks/
Skolēni saskatīja kopsakarības ar mācīto dabaszinībās. Pamanīja aktieru spēli un kameru darbu izrādes laikā. Izrāde radīja klātbūtnes efektu, jo darbojās arī čats, kurā, kā viņiem šķita, raksta mūsu klases skolēni.
5.a klases audzinātāja Mairita Neilande
Muzikāla izrāde “Īkstīte”.
5.martā 1.-4.klašu skolēniem bija lieliska iespēja programmas Latvijas skolas somas ietvaros, digitāli noskatīties muzikālu izrādi “Īkstīte”, tā sniedza iespēju papildināt zināšanas par literārām pasakām. Šobrīd 4. klases skolēni lasa dažādu autoru darbus- gan A. Saksi, gan I. Ziedoni, gan H. K. Andersenu. Pasakas “Īkstīte” muzikālais aranžējumus ļāva sasaistīt izlasīto pasaku ar muzikālo uzvedumu. Skolēniem bija dažāds redzējums. Bija skolēni, kuriem patika un pievērsa lielāku uzmanību arī tērpu izskatam- sasaistīja pat ar šova “Balss maskā” tērpiem. Dažas no skolēnu atbildēm:
- Pārsteidza, ka krupja kungs gribēja Īkstīti piespiest apprecēties.
- Patika, kā Īkstīte izdejoja no zieda.
- Es uzzināju, ka pasakas var pārvērst dziesmās.
- Pārsteidza, ka izrādē bija gan mazi bērni, gan pieaugušie.
- Patika, ka bija viss- balets, teicējs, dziesmas.
Bija arī skolēni, kurus nesaistīja muzikālais sniegums, bet atzina, ka patika tēli, pārsteidza Krupja kunga loma. Mani kā skolotāju iepriecināja viena skolēna atbilde, ka pasakas galvenā doma ir par to, ka draugus var atrast jebkur!
Paldies programmas iespēju!
4.b klases audzinātāja V. Ķezbere
17. februārī 1.-4.klašu skolēniem bija lieliska iespēja piedzīvot programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros muzikālu koncertlekciju “Sprādziens mūzikā”, Mika Aboriņa vadībā.
Tas bija patīkams, izglītojošs ieskats mūzikas attīstībā. Skolēniem patika vietas, kurās viņi atpazina dzirdētās melodijas.
“Man patika dziesmas. Bija interesanti uzzināt, ka dažām no tām jau tik daudz gadu. Interesanti, ka kara laikā bija populāras dziesmas par mīlestību. Es to nezināju.” (Renāte Olševska, 4.a)
“Man bija interesanti, kā radās dažādi mūzikas žanri, arī instrumenti, piemēram sintezators., ka tas nemaz līdz 1970. gadam nebija.” (Kate Sestule, 4.a)
“Neparasti, ka bija baltais džezs un melnais džezs, ka baltie cilvēki ar melnajiem kopā nespēlēja.” (Roberts Šenbergs, 4.a)
“Man lielākoties viss bija nezināms. Uzzināju, kad radās rokenrols un, ka par tā karali dēvē Elvisu Presliju.” (Haralds Ābuls, 4.a)
“Nezināju, ka tikai 1920. gadā dziesmas sāka atksaņot radio.” (Efraims Sergejevs, 4.a)
“Es uzzināju, ka ar mūzikas palīdzību izsaka uzskatus, protestus, cīnās par tiesībām.” (Roberts Rancans, 4.n)
“Man patika koncertlekcija. Bija interesanti. Daudzas dziemsas biju dzirdējusi, bet nezināju, kad tās radās un kāpēc.” (Sanija Krievāne, 2.n)
Jānis: “Koncerts bija foršs. Jautrs puisis dziedāja daudz dziesmu un stāstīja daudz par mūziku un dejošanu.”(2.b)
Ralfs: “Man patika, ka rādīja par seniem laikiem. Tas bija kaut kas jauns.”(2.b)
Betija: “Man visvairāk patika, ka stāstīja par seno laiku dziesmām, interesanti bija klausīties dažādas dziesmas.”(2.b)
Paldies par iespēju ceļot laikā un iepazīt dažādus mūzikas žanrus! Un ne tikai… Skolēni ieguva arī jaunus faktus. Piemēram, Līva uzzināja, ka tika nogalināts prezidents Džons Kenedijs, Viktorijai jaunums bija mūzikas atskaņotājs, bet Amandai paliks atmiņā deju veidi, Maikls Džeksons un grupa ABBA. Vairāki atzina, ka iepriekš nebija dzirdējuši par hippiju un disko laiku.
Skolēniem visvairāk patika rokenrols, džezs. Mūzika, kas mudināja izkustēties pie datora ekrāniem un ļauties kopīgām klases dejām. Tā bija lieliska atpūta laikā, kad attālinātās mācības rada spriedzi un nomāktību.
Atsauksmes 4.b,skolotāja V. Ķezbere
Pirmdien, 14.decembrī notika programmas „Latvijas skolas somas” ietvaros tiešsaistes koncerts sākumskolas bērniem „Ziemassvētki apkārt pasaulei”. Ar dažādu tautu Ziemassvētku tradīcijām, ēdieniem un dziesmām skolēnus iepazīstināja pasākuma vadītājs, dziedātājs Mikus Abaroniņš. Muzikālo pavadījumu kuplināja Arta Abaroniņa (čells, kontrabass) un Dāvis Bindemanis (klavieres).
Muzikālais ceļojums sākās ar latviešu Ziemassvētku tradīcijām, ar tautas dziesmu „Sidrabiņa lietiņš lija”. Agrākos laikos latvieši svinēja Ziemas saulgriežus, ēda zirņus ar speķi un pīrāgus. Vācija, Krievija, Austrija, Anglija, Austrumu zeme Japāna, Ukraina, Amerika. Tāds bija muzikālais ceļojums. Vai jūs zināt, kura ir pati populārākā Ziemassvētku dziesma? Nē? Tā ir „Last Christmas” (Pēdējie Ziemassvētki)! Koncertā skanēja populāras melodijas no filmas par Hariju Poteru un baleta „Riekstkodis”. 3.a klases skolēni bija sajūsmināti, jo viņi tās atpazina un visiem ļoti patika. Lūk, viņu domas par redzēto:
Linda – Man ļoti patika Amerikas tradīcijas un Harija Potera melodija.
Adelīna – Man patika, kad visas dziesmas dziedāja.
Ernests – Man patika to, ka ceļoja pa valstīm un es pazinu Hariju Poteru.
Aleksandrs – Man patika kā dzied un stāstīja.
Patrīcija un Rēzija – Man patika, ka meitene spēlēja čellu un Harija Potera melodiju.
Pauls – Man patika Amerikas izgaismotās mājas.
Jasmīna – Man patika, kā dziedāja vīrietis, patika baleta mūzika un Poters.
Ar 3.a klases skolēniem kopā bija mūzikas skolotāja Aija Zakovska.
ZOOM un teātris
1.decembrī „Latvijas skolas somas programmas” ietvaros 10.-12.klašu skolēniem bija iespēja noskatīties Latvijas Nacionālā teātra izrādi ”Margarēta’. Izrāde norisinājās ZOOM platformā. Šī bija mana pirmā pieredze ar šāda veida teātra izrādēm. Skatoties ZOOMĀ, es pamanīju, ka es neietekmējos no gaismām, skaņām vai akustikas, kas ir izrādēm klātienē, bet es vairāk vēroju aktiermākslu, sejas izteiksmes, skatienus un sejas vaibstus. Vairāk spēju ieklausīties tekstā un saprast lugas nozīmi un būtību. Es pavisam noteikti noskatītos vēl kādu izrādi ZOOM platformā. Visa izrāde man šķita kā viena liela epizode, jo nemainījās telpa un cilvēki, bet tomēr stāsts tika virzīts uz priekšu. Visvairāk man patika izrādes beigas, kad viss tapa skaidrs. Margarēta saprata, ka tas nav tikai uzbāzīgs advokāts, bet gan viņas dēls.
Izrādes laikā es ļoti ievēroju aktieru sejas izteiksmes. Aktieri ļoti profesionāli spēja kontrolēt savus acu skatienus un sejas vaibstus atbilstoši tekstam un stāstam. Tas nemaz nav tik viegli, runāt dialogu un pa vidu arī monologu. Kārtējo reizi es pārliecinos, ka Latvijas aktieri ir talantīgi un profesionāli. Daiga Kažociņa ļoti spēcīgi nospēlēja izrādes galveno varoni Margarētu, un, ja izrādes laikā kaut vienu reizi skatītājam aizraujas elpa, tad pavisam noteikti izrāde ir izdevusies, un man elpa aizrāvās ne vienu reizi vien.
Es sapratu, ka šis Māras Zālītes daiļdarbs ir veidots pēc Gētes traģēdijas ”Fausts” motīviem. Viss notiek 25 gadus vēlāk, kad Grietiņa šos gadus ir nosēdējusi cietumā. Fausts kā Dievs, kā brīnumains cilvēks, būdams vecs, apbūra jauno Margarētu un lika iemīlēties viņā. Visi notikumi, kas bija norisinājušies Margarētas dzīvē pirms cietuma, bija saistīti tikai un vienīgi ar Faustu. Margarētas acīs viņš tika parādīts kā izcils, skaists un jauns vīrietis, jauneklis, kurš zināja no galvas bez gala daudz dzejas rindu, bet advokāts ātri vien atklāj, kas ir Fausts patiesībā, un viss kļūst skaidrs, ka Fausts ir 80 gadus vecs noziedznieks, kurš pavedina, nogalina un pamet. Izrāde beidzas ar to, ka Mefistofelis ir iemiesojies cietuma apsargā un cenšas dabūt no jaunā Fausta dēla asinis, bet tā vietā Margarēta sagriežas ar glāzes stikliem un noasiņo, cerot glābt sava dēla dzīvību.
ANNA ZARIŅA, 12.a klases skolniece
Š.g. 7.oktobrī 6.c klase brauca ekskursijā uz Kazdangu. Ekskursijas laikā skolēni „Latvijas skolas somas” ietvaros apmeklēja Kazdangas pili, kur iepazinās ar izvietotajām izstādēm un darbojās radošās darbnīcās, kurā skolēniem bija iespēja cept pankūkas.
Toms:Man atmiņā no Kazdangas Pils ir palicis dzīvnieku istaba, kā arī mākslas izstāde.
Ralfs: redzējām visu baronu bildes un barona mājvietā atrastais paslēptais priekšmets, kuru mēs atradām.
Rūdolfs: Man visvairāk palicis atmiņā tas, ka tur ir spoki un Baronu katru vakaru sajūt apkopēja.
Reinholds: Man no Kazdangas pils palika atmiņā tas lielais balkons.
Adrians: mūs izveda ekskursijā pa Barona pili (es ja godīgi aizmirsu kā viņu sauca 😊 ) un vel tas milzīgais parks – nekad tik lielu un saistu parku nebiju līdz šim redzējis. Būs vien jāaizbrauc vel vienu reizi tur un jāapskatās visa platība.
Ernests: Man atmiņā ir palikusi māja, kas atrodas blakus pilij. Patika šīs mājas vizuālais izkārtojums. Ļoti interesantas bija mājas trepes, kas ir saglabājušās no senajiem laikiem. Skaists marmora kamīns.
Gustavs: No ekskursijas uz Kazdangas pili man atmiņā ir palikusi pils, tās izskats un pils lielā zāle ar skaisto grezno lustru.
Pankūku cepšana un ēšana arī bija spilgts piedzīvojums, kurā ne tikai apguvām jaunas prasmes, bet iepazinām viens otru no neierastas puses.
Justīne: Man pašai pankūkas sanāca labas, es vismaz tā domāju, un klases biedriem ari tas izdevās, it īpaši Adrianam un Gustavam. Viņi visu laiku bija uz vietas un cepa pankūkas.
Daniels: pankūkas mums visiem labi padevās cept.
Ralfs: Man no pankūku cepšanas palicis atmiņā tas, ka mēs metām pankūkas apkārt, un gājām meklēt basketbol laukumu, bet atradām zemes sardzes treniņ bāzi. Un to ka bija garšīgas pankūkas.
Elīza: Es atceros kā nozagu pankūku, bet skolotāja neatļāva, jo visas nebija vēl izceptas.Man liekas, ka mēs visi forši un draudzīgi pavadījām laiku, bija patiešām jautri.
Estere: ES pankūku cepšanu atceros ļoti labi, man arī labi gāja tās uzcept, un klases biedriem arī labi veicās. Adrianam vislabāk no visiem, jo viņš mācēja pankūku gaisā apgriezt.
Gustavs: Pankūku cepšana bija ļoti interesants pasākums. Man pašam veicās ļoti labi. Tas ir man saglabāts video. Adrianam ļoti labi veicās. Viņš apgrieza gandrīz katru pankūku. Meitenes gan nobijās un pankūkas nemētāja.
Adrians: Par pankūku cepšanu es teikšu tā, ka man tā nodarbe ļoti patika un visiem pankūku cepšana izdevās ļoti labi.Visi gribēja tā ēst, tā ēst, bet beigās tās pankūkas izrādījās tik sātīgas, ka tik daudz nevarēja nemaz apēst, cik gribējās.
Arturs: visvairāk patika tas, ka pankūkas pēc tam varēja apēst un padzert siltu un garšīgu piparmētru tēju. Man sanāca uzcept tikai 1 pankūku, jo, kamēr citi cepa pankūkas, es skraidīju visur apkārt ar draugiem, bet man pankūku cepšana uz ugunskura ļoti patika.
Ernests: Man no pankūku cepšanas ir palikušas atmiņā pannas, ar kurām tika ceptas pankūkas. Manuprāt pankūkas cept bija viegli, un maniem klases biedriem arī neklājās slikti. Man patika cept pankūkas, jo es nekad neesmu cepis pankūkas uz ugunskura.
6.c klases audzinātāja Inga Rozalinska
Recenzija par filmu “Mans mīļākais karš”
2020.gada 16.novembrī Brocēnu vidusskolas 6.b klase noskatījās dokumentālo animācijas filmu “Mans mīļākais karš ”. Filmu skolēni varēja noskatīties projekta “Latvijas skolas soma” ietvaros. Filmas režisore ir skolēnu novadniece Ilze Burkovska-Jakobsena. Filma stāsta par galvenās varones Ilzes bērnības un jaunības laikiem padomju režīmā. Stāsts ir autobiogrāfisks, veidots dokumentālās animācijas žanrā. Tas ir stāsts par pieaugšanu Padomju Savienībā: ar trūcīgu ikdienu, ko padomju propaganda sludina kā leiputriju, ar gatavošanos trešajam pasaules karam, bet filmas centrā ir Otrais pasaules karš – cildenas un varonīgas uzvaras simbols. Šādu uzskatu bērnu prātos cenšas nostiprināt arī tālaika skolotāji tepat Saldus novadā. Skolēnu atziņas:
Filips: “Man patika šī dokumentālā filma, jo bija laba animācija, interesants atmiņu stāstījums. Man patīk stāsti un filmas par vēsturi, uzskatu – mums vajadzētu iemācīties to laiku vēsturi par padomju laiku, par karu, Sibīriju un militārajām mācībām. ”
Elizabete: “Filma ir ļoti interesanta, tajā viss ir skaisti pastāstīts. Varone Ilze stāsta par savu bērnību un skolas gadiem Saldū, par to, ko viņa domā par karu. Gājis viņai smagi, bet galu galā kļuvusi par žurnālisti. Es ieteiktu filmu skatīties 13 – 14 gadu vecumā, jo ne visu var kārtīgi saprast.”
Bruno: “Es šo filmu ieteiktu noskatīties saviem vecākiem, jo filma bija interesanta, un gribu, lai mana mamma ar tēti uzzina vairāk par šo laiku, kad arī viņi bija mazi.”
Jēkabs: “Man šī filma patika, jo tā atšķīrās no citām filmām, un mani interesē, kā cilvēki tajos laikos dzīvoja. Noteikti iesaku citiem noskatīties, pat – ja tas maksā naudu.”
Māra: “Man patika šajā filmā tas, ka bija stāstīts par to, kā norisinājās kādreiz dzīve skolā padomju laikos, un man patīk uzzināt ko jaunu.”
Amanda: “Es šo filmu ieteiktu noskatīties saviem vecākiem, jo uzskatu, ka viņiem patiktu šī filma. Tā ir interesanta, tās darbība notiek Saldū, un man patīk vēsture.”
Laila: “Man šī filma nepatika, jo nebija interesanta. Tā bija par karu, un tā bija biedējoša un šausmīga.”
Edžus: “Mani personīgi šī filma neinteresēja, jo es jau visu zinu par šo karu un padomju laikiem.”
Leila: “Man filmā ļoti patika animācija. Bija daudz nesaprotamu fragmentu, jo es neesmu piedzimusi padomju laikā. Filma bija interesanta.”
Emīls: “Man filmā šķita interesants fakts, kā visi gatavojās trešajam pasaules karam, kā skolā lika izjauktAK-47 un apmācīja šaut ar to. Visiem bija obligāta militārā mācība. Lai visi būtu gatavi karam. Bet karš nenotika, un Ilze protestēja pret šo sagatavošanu, to arī nolēma atcelt.”
Estere: “Man šī filma patika, tā likās interesanta, jo tā bija gan animācijas, un tajā pašā laikā bija stāstīts arī kā īstajā dzīvē.”
Viktorija: “Filmu ieteiktu noskatīties visiem, jo man filma patika. Īpaši patika, ka filmas sākumā Ilze bija pie aizliegtās jūras, bet filmas beigās viņa aizveda savus bērnus pie jūras tai vietā, kur viņa pirmo reizi bija aizbraukusi ar saviem vecākiem 7 gadu vecumā.”
Elza: “Man šajā filmā patika redzēt, kā notika šis karš, jo es to neesmu piedzīvojusi. Man patīk paskatīties to no citas puses. Man nepatika tās lidmašīnas, kas meta no gaisa bumbas, kas sprāga, jo mana ome ir stāstījusi par to, kādi posti no šīm bumbām ir nodarīti (Zvārdē). Es ieteiktu filmu noskatīties tiem, kam patīk vēstures stāsti. ”
Marta: “Man šī filma patika, jo tur stāstīts par senākiem laikiem, par kuriem es nezināju to, kas notiek. Piemēram, par pionieriem skolā. Filma bija par padomju laikiem. ”
Evelīna: “Man patika visa filma, jo tur bija daudz “atcerības un dramatika”.”
Patrīcija: “Man patika filma, jo galvenā varone mācījās Saldus skolā. Nepatika tas, ka viņa dzīvoja blakus vidusskolai, kur apakšā bija kauli no 2.pasaules kara. Tur uzcēla māju virsū, bet apakšā bija kapi. Tas bija spocīgi.”
Keitija: “Man patika šī filma. Tur bija vectēvs, kurš daudz zināja par karu, viņš viņai arī stāstīja, jo visu bija pieredzējis. Viņš bija gleznotājs. Ilzei bija brūni, gari mati un mazāks brālis. Es iesaku visiem noskatīties šo filmu.”
Daniels”: “Man filma patika, jo bija interesanti uzzināt par citu cilvēku dzīves stāstiem.”
Skolēnu vairākums atzīst, ka filma viņiem patika, bija interesanti to skatīties, lai arī filma bija 2 stundas gara. Visiem patika filmas animācija, jo tā bija viegli uztverama, saprotama, vienkārša. Skolēni arī atzina, ka daudzi atpazina filmas darbības vietu – Saldu un tās apkaimi, tādēļ filmu uztvēra personiskāk. Kāda skolēna vecāki ir personīgi pazīstami ar režisori Ilzi Burkovsku-Jakobsenu un meitai stāstījuši par filmā attēlotajiem notikumiem.
Mīnuss, kuru uzsvēra skolēni, bija tas, ka viņi vēl nav mācījusies par šo posmu Latvijas vēsturē un neizprot filmā atainoto notikumu pretnostatījumu. Mums, pieaugušajiem, ir saprotama Padomju Savienības un citu totalitārisma režīmu bīstamība, tās nostādīšanā pretstatā visam cilvēcīgajam, tiesībām uz savu viedokli, uz pašnoteikšanos.
Taču kā teikusi pati filmas režisore- 9 gadus tapušās filmas “Mans mīļākais karš” idejiskais pienesums ir iestāšanās pret vardarbīgiem režīmiem, kas vēlas atņemt cilvēcību.
Latviešu valodas skolotāja: Marika Ulmane
Brocēnu vidusskolas 12. klase izzina Jaunauces muižas pili
9. oktobrī 12.a klases skolēni projekta “Latvijas skolas soma” ietvaros devās ekskursijā uz Jaunauces muižas pili, lai divas stundas darbotos aizraujošā aktivitātē par muižas darbību, kultūru un vēsturi. Muižas pils darbinieces Ingūnas Balceres stāstījums bija tik neierasts, degsmes pilns. Interesants fakts, ka Jaunauces muižas pili no 1905. gada revolucionāru dedzināšanas izglāba kāda muižas kalpone Natālija Zariņa, iesaucot dedzinātājus pilī un pacienājot tos ar mielastu un vīnu. Mums ļoti patika muižas ārējais un iekšējais izskats, patika katra izrādītā telpa un tas, ka senā muiža ir saglabāta Latvijas vēsturei. Jaunauces pilij secen gāja arī 2.pasaules kara postaža, jo pils kļūdas pēc nebija iezīmēta kaujas kartē. Ar digitāliem rīkiem iepazinām, kādas gleznas un skulptūras kādreiz piederēja barona fon der Ropa ģimenei. Piemēram, Leonardo da Vinči un Rafaela gleznas. Padomju laikos Jaunauces muižas pilī iekārtoja skolu. Un mums interesanti bija redzēt to, kā padomju laikā bērni mācījās ķīmiju un fiziku. Šeit, sēžot solos, īsajā kursā apguvām, kas ir potenciālā un kinētiskā enerģija. Šaušanas stundā viena no negaidītākajām nodarbēm, mums bija prieks, ka starp puišiem un meitenēm uzvarēja draudzība :)
Pa ceļam uz mājām apskatījām Sidrabenes pilskalnu un Īles nacionālo partizānu bunkuru.
12. a klases audzinātāja Ļ.Zvaigzne
2019./2020.m.g. pasākumi
2018./2019.m.g.pasākumi
Latvijas skolas soma
Latvijas skolas soma ir Kultūras ministrijas iniciēts un koordinēts projekts Latvijas skolēniem, sagaidot valsts simtgadi. Tās mērķis ir nodrošināt Latvijas skolēniem iespēju pieredzēt Latviju klātienē, izzināt un iepazīt Latvijas vērtības. Latvijas skolas soma balstās uz četriem pīlāriem:
- Pilsoniskums, valstiskās piederības apziņa, nacionālā identitāte.
- Izglītības kvalitāte.
- Kultūras izpratnes un izpausmes kompetence.
- Sociālās nevienlīdzības mazināšana.
Lai projekts sasniegtu tam izvirzītos mērķus, un atbilstu tā būtībai, kultūras izpratnes un izpausmes kompetence ietver 2 aspektus: starpdisciplināru pieeju un izglītību par mākslu un kultūru.
/Sagatavots izmantojot metodiskos ieteikumus pašvaldībām un skolu vadītājiem/
Brocēnu novads ir vienīgais novads, kam uzticēta projekta aprobācija, iedalot projekta realizācijai 3000 eur. Mūsu uzdevums bija izstrādāt novada skolu sadarbību, tā, lai katram novada skolēnam būtu iespēja piedzīvot kultūras izpausmes un līdzdarboties radošā procesā.
Projekta aktivitāšu tabula šeit
“Profesijas kino pasaulē”
2018.gada 8.februārī Brocēnu vidusskolā 1. – 4. klašu skolēniem notika nodarbība “Profesijas kino pasaulē”, kuru vadīja studijas “Animācijas brigāde” pārstāvji. Nodarbības laikā bērniem bija iespēja uzzināt, kā top leļļu animācijas filmas, satikt to veidotājus, redzēt tēlus, kas atdzīvojas uz ekrāna un arī noskatīties interesantu jaunāko latviešu leļļu animācijas filmu programmu.
Pasākumu laikā bērniem tika radīta lieliska iespēja klātienē redzēt un saprast, ko dara leļļu filmas režisors, operators, animators, dekorators, mākslinieks, kāda nozīme ir kamerai, gaismu uzstādījumam un dekorāciju uzbūvei. Skolēni varēja izzināt, kā top dažādas skaņas, kā ierunāti filmās dzirdamie dialogi, kāda nozīme montāžai, muzikālajam noformējumam. Šos un citus kino tapšanas noslēpumus atklāja filmu studijas Animācijas Brigāde animācijas filmu veidotāji. Atsauksmēs skolēni rakstīja: Uzzināju, kā taisa lelles; ka lelles kustina un fotografē. Patika, ka rādīja, kā taisa filmu. Uzzināju, kā taisa skaņas, un patika visas skaņas multfilmā. Gribētu vēl vairāk uzzināt un aizbraukt uz filmu studiju Rīgā.
Nodarbības notika pasākuma “Profesiju nedēļa” ietvaros. Pasākums notika Eiropas Sociālā fonda projekta Nr. 8.3.5.0/16/I/001 “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros. Informāciju sagatavoja Inta Švaža, Brocēnu novada pedagogs karjeras konsultants
“Lidojošais šķīvītis”
2017.gada 10.novembrī notika izrāde “Lidojošais šķīvītis”, kas bija paredzēta 5. klašu skolēniem. Ieejot klasē, visus pārņēma neliels uztraukums. Klase bija tumša, un bija sajūta, ka atrodamies ne uz šīs zemes. Klases griestos spoguļojās tūkstošiem, nē, miljoniem zvaigžņu un arī planētas. Izrādes laikā skolēni varēja aizdomāties par to, vai bez mums plašajā visumā ir vēl kādas dzīvas un saprātīgas būtnes, vai šīs būtnes grib ar mums draudzēties vai varbūt padejot, vai spēlēt basketbolu. Skolēni varēja noklausīties stāstus par citplanētiešiem un lemt, vai dzirdētais ir patiesība. Paldies aktieriem Samirai Adgezalovai un Jānim Kronim, kuri ļāva iepazīties ar interesantiem zinātnes atklājumiem un kaut brīdi pašiem iejusties zinātnieka lomā. Izrāde ir veidota projekta “Latvijas skolas soma” ietvaros.
Skolotāja Ļena Zvaigzne
Pilotprojekts “Latvijas skolas soma” Brocēnu novada noslēdzies
No septembra līdz decembrim vairāk nekā 600 Brocēnu novada skolēniem bija iespēja piedzīvot dažādas kultūras izpausmes. Dejot, dziedāt, spēlēt mūzikas instrumentus, projektēt, izdzīvot literatūras darbus, līdzi pārdzīvot izrādes varoņiem, izveidot pašiem savu teātra izrādi un reflektēt pārdzīvoto un piedzīvoto. Arī skolotāji pilnveidoja savas prasmes filmu industrijā un mākslas darbu uztverē. Un, protams, katra piedzīvotais un uzzinātais klašu ekskursiju laikā. Apbrīnojami, ko var paveikt tik īsā laika sprīdī! Lai labāk sajustu un izprastu pilotprojekta laikā notikušo nodarbībās, vēlos publiskot Blīdenes pamatskolas vērtējumu.
Apsveicami, ka valsts pievērš uzmanību kam tik ļoti svarīgam, kā kultūras profesionālai jomai un tās iepazīšanai.
1.klase – tikšanās ar rakstnieci Eviju Gulbi – atraktīva, interesanta, ieinteresējoša. Redzēto var praktiski izmantot latviešu valodas stundās, veidojot personisko ieinteresētību un aizrautību.
2.klase- bungu aplis – skolēniem iespēja piedalīties praktiskā, interesantā, muzikālā nodarbībā. Nodarbībā praktizēto izmantoja dabas zinību stundā, runājot par skaņu. Paši izveidojām stīgu instrumentu orķestri.
4.klase-arhitektu organizēta nodarbība – skolēniem saistoša nodarbība ar praktisku darbošanos, iespēja fantazēt un argumentēt. Komandu radoša darbība, sadarbošanās prasmes, viedokļa aizstāvēšana.
J. Čivželes vadītā nodarbība “Kā top teātra izrāde” – dažādu skolu skolēnu iespēja sadarboties, saprast izrādes “sākšanos”.
“Tikai nesaki nevienam”- izrāde kā iespēja paskatīties uz sevi no malas. Skolotāju viedoklis – kā un ko darīt, kā reaģēt uz rupjībām no skatuves, kaut arī tās atspoguļo realitāti? Morāle? Šeit teorētiskais kurss vajadzīgs arī skolotājiem.
E.Vītola nodarbība kora dziedāšanai – jauki! Īss paraugdemonstrējums, kā darīt lietas interesanti un baudāmi! Skolotāja Dz. Ēdelmane teica :“Tikšanās ar Vītola vadīto kori, manuprāt, bija ļoti interesanta gan skolēniem, gan skolotājiem. Tas bija aizraujošs koncerts un iespēja pašiem skolēniem būt kora dalībniekiem vienlaikus. Manuprāt, tie skolēni, kuri dzied korī un kuriem bija iespēja kāpt uz skatuves, to īpaši sajuta. Diriģenta saistošais un vienkāršais stāstījums radīja interesi par dziedāšanu, par to, ko nozīmē uzstāties. Interesanti bija visiem zālē esošajiem piedalīties dažādos vingrinājumos. Tā tiešām bija aizraujoša nodarbība, kura padarīja krāsaināku mūsu ikdienu un lika aizdomāties par skaistumu, kas slēpjas šķietami parastās lietās.”
7.-8. klase -laikmetīgās dejas izrāde “3D pa telefoniem” – lielisks piemērs, kā visu var parādīt ar kustībām un top skaidra bilde un morāle.
Redzētais un piedzīvotais izmantots mācību procesā dažādās mācību stundās, salīdzinot, argumentējot, veidojot savu viedokli, radot jaunas idejas.
Šāds atbalsts – plāns noteikti ir iekļaujams skolu mācību plānos kā realitāte, kā skolēnu redzesloka veidotājs un paplašinātājs.
Brocēnu vidusskolas direktors E. Valters saka: “Esmu pārliecināts, ka skolēnu dalība un darbība projektā radīja dziļāku ieskatu Latvijas kultūras mantojuma apzināšanā, laikmetīgās kultūras un mākslas norisēs, tādējādi stiprinot piederības sajūtu savai valstij.”
Remtes skolotāji saka- skolēniem tā bija iespēja satikties ar citu novada skolu vienaudžiem, sadarboties lielākās grupās nekā ikdienā. Arī skolotājiem bija iespēja aizgūt kādu radošu ideju savam ikdienas darbam.
Gaiķu pamatskolas direktore Dz. Bērtulsone uzsver, ka veiksmīgi bija aptvertas dažādas kultūras jomas atbilstoši skolēnu vecumam un interesēm.
Pozitīvās emocijas un pārdomas uzkrātas. Un tas aicina domāt par tālāko darbību, izstrādājot “Brocēnu skolas somu”, meklējot līdzekļus, lai varētu turpināt pirmajā pusgadā uzsākto.
Paldies visiem kolēģiem un pašvaldības darbiniekiem par lielo atbalstu. Īpaši paldies I. Kunkulei un M. Neilandei.
Edgara Vītola koncertlekcija
Edgars Vītols ir Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas Mūzikas pedagoģijas katedras vadītājs, XI Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku mākslinieciskais vadītājs un virsdiriģents. Kultūras ministrijas veidotā projekta Latvijas Skolas soma ietvaros Edgars Vītols kopā ar Rīgas valsts 2.ģimnāzijas jauniešu kora dalībniekiem viesojās Brocēnu novadā un tikās ar 7.-8. klašu skolēniem. Koncertlekcijas laikā diriģents stāstīja par savu darbu ar kori, veica praktiskus iesildīšanās vingrinājumus, aicinot piedalīties arī zālē sēdošos. Atsaucība bija 100%, malā sēdētāju nebija. Liels izaicinājums bija mūsu kora dziedātājiem, jo Edgars Vītols viņus aicināja uz skatuves piedalīties dziedāšanas procesā. Noturēt pusaudžu uzmanību pusotras stundas garumā prasa no pasākuma vadītāja lielu profesionalitāti un izcilu sadarbību ar publiku. Diriģentam Edgaram Vītolam šīs prasmes piemīt. Viņa personības šarms, jaunība, prasme uzrunāt auditoriju, degsme un aizrautība darbā ar kori radīja kopības atmosfēru publikai ar dziedātājiem.Uzskatu, ka šādas koncertlekcijas pastiprina skolēnu interesi, izpratni un attieksmi pozitīvā nozīmē. Sarunā ar skolēniem dominēja vārds „interesanti”, „patika, kā koris un diriģents dzied”. Manuprāt, pozitīvs moments un iedarbīgs līdzeklis ir tas, ka skolēni praktiskā darbībā redz savus vienaudžus, redz viņu aizrautību, smaidu un mirdzošās acis.
- Skolēnu atsauksmes: Bija ļoti interesanti klausīties, kā dzied jaunieši, un arī patika, ka mēs ne tikai sēdējām un klausījāmies, bet arī bija jākustas. Interesanti klausīties, ko stāsta diriģents!
- Man patika šis pasākums. Interesanti uzzināt, kā iesildās koris un kā tas dzied. Vēlētos redzēt kora mēģinājumu viņu skolā vai redzēt šī kora koncertu.
- Bija interesanti. Labi bija, ka zināju vārdus un varēju pievienoties dziesmu laikā. Nepatika, ka mums arī bija jāievingrina balss un ķermenis.
- Man patika, kā viņi dziedāja. Kad E.Vītola kora dalībnieki dziedāja pirmo dziesmu, man uznāca skudriņas, jo man ļoti patika. Man arī patika diriģents, viņš bija ar humora izjūtu un jauks.
- Man šis pasākums patika, jo es iemācījos, kā var nostiprināt sev balsi pirms pasākumiem. Jauna pieredze.
- Man ļoti patika šodienas pasākums, jo bija interesanti skatīties, kā, dziedot tautasdziesmas, var pievienot kustības. Parādīja, kā var iesildīt balsi pirms lekcijām, projektu aizstāvēšanas. Paldies par lielisku kori!
Skolotāju atsauksmes: Tikšanās ar Vītola vadīto kori, manuprāt, bija ļoti interesanta gan skolēniem, gan skolotājiem. Tas bija aizraujošs koncerts un iespēja pašiem skolēniem būt kora dalībniekiem vienlaikus. Manuprāt, tie skolēni, kuri dzied korī un kuriem bija iespēja kāpt uz skatuves, to īpaši sajuta. Diriģenta saistošais un vienkāršais stāstījums radīja interesi par dziedāšanu, par to, ko nozīmē uzstāties. Interesanti bija visiem zālē esošajiem piedalīties dažādos vingrinājumos. Tā tiešām bija aizraujoša nodarbība, kas padarīja krāsaināku mūsu ikdienu un lika aizdomāties par skaistumu, kas slēpjas šķietami parastās lietās. /Dz. Edelmane/
Aija Zakovska, Brocēnu vidusskolas mūzikas skolotāja.
Goda teātris
„Ja?…. Ā, nu ja!”
„Šodien, ieejot Brocēnu vidusskolā, ieraudzīju savus vienaudžus un atcerējos vakar redzēto teātra izrādi par jauniešiem un skolas dzīvi „Tikai nesaki nevienam”.” Tā sākās 11.klases skolnieces recenzija pēc teātra izrādes, ko uz mūsu novada kultūras centru atveda Goda teātris. Kā rakstīts teātra mājaslapā- šis ir vienīgais Ārpusrīgas neatkarīgais teātris. Tajā spēlē lieliski aktieri no Liepājas teātra, šajā izrādē – aktieri Edgars Ozoliņš, Laura Jeruma, Rolands Beķeris un Kaspars Gods. Režisors L. Leščinskis. Mums, Brocēnu novada 8.-12.klašu skolēniem un skolotājiem, KM iniciatīvas Latvijas skolas soma ietvaros bija iespēja šo izrādi noskatīties. Stāsts ir par četriem pusaudži, kuri dzīvo, sadzīvo, izdzīvo un cenšas būt iederīgi. Aktieru spēle, pusaudžu leksika, lakoniskas dekorācijas un izrādes dinamiskums pārsteidza! Skolēniem un skolotājiem izrāde ļoti patika, raisīja pārdomas par to, kādi esam, ko izjūtam, kāpēc tā vai citādi rīkojamies dažādās situācijās. Un, protams, arī stāsts par to, ka mums katram ir nepieciešams vismaz viens cilvēks, kas mūs uzklausīs un sapratīs…
Skolēni pēc izrādes rakstīja recenzijas, tāpēc – lai „runā” fragmenti no recenzijām .Elīza. „Gaismas izslēdzas, zālē iestājas klusums, un skatītāji tiek ievesti traģikomiskajā jauniešu pasaulē.Izrādē tiek atainotas pusaudžiem aktuālas problēmas- iekļaušanās sabiedrības normu pilnajā dzīvē, ieklausīšanās (vai NE- ieklausīšanās), arī mobings.Stāsts vijas cauri pusaudžu mīlestības labirintiem- viņam viņa patīk, viņai viņš- nē, jo neatbilst principiem, viņai patīk cits, citam no viņas ir kauns.Izrādē redzam arī bara instinkta problēmas- pīpēšu, jo tas ir „stilīgi” un tā varu vieglāk iekļauties, ģērbšos, kā mana autoritāte, jo atstumts nevēlos būt! Jā, un, protams, arī pašapziņas problēma…”Santa. „Atmiņā paliks Egīla teiktais :”Ja? Ā, nu ja…” Fantastiska aktiera sejas izteiksme, un šis teiciens! Šaubas un viltus.”Elizabete.“Noskatoties šo izrādi, es sapratu, ka ir svarīgi būt noteicējam par savu dzīvi, nevar ļaut, lai cits to vada. Mani rosināja domāt par dzīves vērtībām tieši Ieva, jo viņa ir tāda pat meitene kā es. Lai gan mūsu problēmas krasi atšķiras, es spēju saskatīt zināmā mērā sevi. Tika parādīts tas, ka vajag “turēties pie sava” un neļaut, lai citi mani ietekmē.” Elīna. “Gan Ieva, gan Juris mēģināja Egilam dot padomus, kā atrast draugus. Šī situācija liek aizdomāties par to, ka ir daudz tādu bērnu, kuri ir atstumti un kuri darītu visu, lai ar kādu sadraudzētos, pat ir ar mieru pārdot kādu no tuvinieku personīgajām lietām. Arī tas, kā Juris izpauda savas sāpes, sacerot dziesmas, rāda, ka pusaudži skumjas neizrunā ar kādu, bet patur sevī, kas pēc tam var radīt psiholoģiskas problēmas.”Mārtiņš. “Šī uzveduma galvenā doma bija, ka draugus nevar iegūt ar viltu. Draugus nevar nopirkt.”Lauma. „Izrāde man lika aizdomāties par savu ikdienu un to, kā to pavadu. Katrā no aktieru lomām redzēju kādu līdzību ar sevi. Pārdomu vērta izrāde!”Kristiāna. „ Man šķiet būtiski tas, ka izrādē bija saskatāmas mūsdienu jauniešu problēmas. Viena no aktuālākajām- provocēšana uz strīdiem, pašam sevī nepamanot vainu. Egīla bailes no piekaušanas. Katra trešā teikuma iesākums ar vārdiem : „Tikai nesaki nevienam…” Provokatoriski.”Ir ļoti liels prieks, ka daudzu, daudzu skolēnu darbos izskanēja doma- šāda veida teātri vēlamies redzēt vēl un vēl, jo izrādes rosina domāt, tā ir iespēja palūkoties uz sevi un saviem vienaudžiem no malas, analizēt, kā es rīkotos tādā vai citādā situācijā.
Sagatavoja Mairita Neilande un Guna Raita
Arhitektu vadītā nodarbība “Terminators”
Oktobrī jau otro reizi projekta Latvijas Skolas soma ietvaros, Brocēnu vidusskolā viesojās arhitektu grupa ar nodarbību “Terminators”. Šoreiz nodarbībās piedalījās Blīdenes un Brocēnu skolu 4. klašu skolēni. Iesākumā bērni sadalījās grupās un izdomāja, kā no primitīviem materiāliem (māliem, zemes, kauliem, liānām utt. )izgatavot mītni. Skolēni pārrunāja un izspēlēja Saules ceļu ap Zemi, gaismas un tumsas mainīšanos….
Tad sekoja praktisks pāru darbs. Pretī sēdošie skolēni būvēja mājas – kaimiņiem, kur viens dzīvo mūžīgā gaismā un tumsu “dabū” tik, cik pie “kaimiņa ieiet”. .Pirmais strādāja tikai ar baltu papīru uz balta fona, bet otrs dalībnieki atkal otrādi- mūžīgi tumsā, un gaismu redz tik, cik pie “mūžīgi izgaismotā kaimiņa” ieejot, tāpēc darbu veidoja pilnīgu melnu. Ļoti vēlams, lai abi “jaunie arhitekti” sadarbotos un darbus veidotu savstarpēji kompozicionāli papildinoši, t. i. ,abas “kaimiņmājas viena otrai piestāvētu’” gan pēc formas, gan funkcijas. Lielie arhitekti bija fantastiski palīgi mazajiem, un rezultāts izdevās lielisks!
To var redzēt arī bildēs!!!!!
Sagatavoja Aiva Šteina
Skolotāji apmeklē Nacionālo mākslas muzeju
Jaunais mācību gads aicina iesaistīties dažādos projektos. Kopā ar novada izglītības iestādēm darbojamies projektā „Latvijas skolas soma”, kurš pulcē kopā dažāda vecuma cilvēkus. Lai integrētu mācību stundās kultūras zinības, arī skolotāji papildina savas zināšanas un 23.septembrī pirms teātra izrādes apmeklēja restaurēto Latvijas Nacionālo mākslas muzeju Rīgā. Izmantojiet arī Jūs šo iespēju!
sk.Vivita Ķezbere
Tikšanās ar detektīvstāstu autori Luīzi Pastori
Tiekoties ar skolēniem, grāmatu autori parasti vairāk stāsta un lasa priekšā savu daiļradi. Šoreiz 20.septembrī viesojoties skolā, rakstniece Luīze Pastore ieveda 4.klašu skolēnus fantāzijas pasaulē un rosināja radīt stāstus caur mākslas darbiem. Grāmatu autore dalījās pieredzē, kā top stāsts, kā grāmatas tapšanā iesaistās dažādu profesiju pārstāvji. Vērojot grāmatas ilustrācijas, bērni ļāvās iztēlei un rakstīja savu stāstu par ēnu istabā un melnā cilvēka siluetu.Vai gleznas spēj runāt? Ko tās mums stāsta? Lieliski noorganizētajā nodarbībā bērni ne tikai klausījās un skatījās, bet arī paši iejutās detektīvu lomās un devās atminēt vārdus no krustvārdu mīklas, kuru „parole” slēpās dažādu autoru gleznās un ilustrācijās. Kas ir uzgleznots ūdens atspulgā, bet ainavā trūkst? Nosauc objektu, ko māksliniece iekļāvusi gleznā, bet kas nav redzams fotogrāfijā! Tie ir tikai daži no uzdevumiem. Vērīgi izpētīt, uzmanīgi izlasīt aprakstu un saskatīt gleznās sīkas detaļas bija aizraujoši. Nodarbība lika aizdomāties arī pedagogiem, ka apvienojot dažādus mācību priekšmetus un uzturot intrigu, skolēni neierastā veidā ieguva informāciju par mākslas darbu autoriem un tajās attēlotajiem fragmentiem. Bērni lasīšanu un dotos uzdevumus uztvēra kā spēli, bet tajā pašā laikā ieguva jaunas zināšanas. Kur pazudis Komats? Ko dara kapteinis Āķis? Arī Jūs varēsiet kļūt par detektīviem, ja izlasīsiet rakstnieces darbus. Lai veicas!
sk.E.Sergejeva, V.Ķezbere
Darbnīca “Arhitektūras valoda”
21.septembrī trešo klašu skolēniem bija iespēja tikties ar arhitektiem un uzzināt, ko nozīmē būt arhitektam. Skolēni tika iepazīstināti ar „arhitektūras valodu” – saskatīt ēkas apjomu, pielietojuma mērķi, atbilstību un iekļaušanos vidē. Nodarbības praktiskajā darbā profesionāļi sadalīja bērnus grupās un aicināja „atdzīvināt” kādu sadzīves priekšmetu, izveidot tā mājokļa projekta pasūtījumu. Izstrādātos pasūtījumus skolnieki nodeva citai grupai, kurai, ņemot vērā pasūtījumu, bija jāizveido atdzīvinātā priekšmeta mājoklis. Katrai jauno arhitektu grupai bija savs konsultants – profesionāls, kurš palīdzēja „iztulkot” pasūtījumu, ieteica un vadīja celtniecības procesu. Vēlāk grupas prezentēja savu veikumu. Rezultātā rokassprādze, bateriju trauciņš, kniepadatas, diapozitīvu rāmīši un burkas vāciņš ieguva brīnišķīgas un ļoti atšķirīgas, tikai tiem piemērotas mājas. Savukārt bērni iepazinās, ar ko nodarbojas arhitekti un ļoti daudz darbojās paši.
sk.I.Zamberga
Kā top teātris
Projekta Kultūras skolas soma ietvaros oktobra beigās notika Jaunā Rīgas teātra aktrises Janas Civželes veidotā nodarbība ‘’Kā top teātris’’. Pasākums notika Brocēnu kultūras centrā, un tur tikās 5.-6. klašu skolēni no Gaiķu, Remtes, Blīdenes un Brocēnu skolām. Viss sākās ar to, ka Jana Čivžele iepazīstināja ar sevi un savu profesiju. Kad jau bija radies priekšstats par teātra aizkulisēm, mūs sadalīja pa grupām. Sākumā analizējām varoņus no lugas- kāpēc viņa tā dara, kāds iemesls viņas rīcībai. Iedziļinājāmies varoņu raksturos. Jāpiebilst, ka lasījām lugu „Absurds dancis ap mājas darbiem”, kurā darbojas skolēni un piecas skolotājas. Pēc tam veicām vēl vienu- galveno uzdevumu. Kļuvām par scenogrāfiem ( domājām un veidojām, kāda varētu būt klases telpa, kurā notiek darbība) un tērpu autoriem lugas varoņiem. Katram komandas dalībniekam bija savs uzdevums. Daži bija tērpu dizaineri, bet citi bija scenogrāfi. Bija arī skolēni, kuri palīdzēja abās jomās. Nevarēja iztikt bez komandu kapteiņiem, kuri pieskatīja un vēlāk prezentēja savas komandas darbu. Visām komandām bija viens uzdevums, bet katra komanda to izdarīja citādākā veidā. Komandā bijām no visām novada skolām, un ļoti svarīgi bija prasme sastrādāties, lai izveidotu ko kopīgu. Kad visas komandas bija pabeigušas savus darbus un viss bija gatavs, paši skolēni varēja novērtēt veikumu ar aplausiem. Jana Čivžele arī izteica savas domas par darbiem. Beigās, saliekot abus vērtējumus kopā, noskaidrojām uzvarētājus. Jana Čivžele apbalvoja dažus skolēnus individuāli- par labu darbu, par oriģinalitāti, par aktierprasmi, par labiem zīmējumiem.Daudziem skolēniem patika šī nodarbība. Daudzi uzzināja kaut ko jaunu, kā piemēram, kas ir scenogrāfs, kas notiek teātra aizskulisēs, kā top izrāde, kāda ir aktiera profesija. Iespējams, kādreiz kāds no mūsu novada 5.-6.klašu skolēniem arī būs saistīts ar teātri- aktieris, scenogrāfs, tērpu dizaineris utt. Lai izdodas!
Daniela Š. un Nora
Dz. Vīksna ar 2. klases skolēniem piebungā skolu!
24.novembrī Brocēnu novada 2. klašu skolēnus bungu ritmos ievadīja Dzintars Vīksna. Nodarbība, kura notika ar KM iniciatīvas “Latvijas skolas soma” atbalstu, sākās ar nelielu stāstījumu par dažāda tipa bungām. Vēlāk katrs skolēns saņēma kādu no bungām, lai kopīgi izjustu ritmu un radītu vienotu skaņdarbu. Bērni ar lielu entuziasmu centās apgūt Dzintara parādīto ritma vingrinājumu, apvienojot to ar kustībām. Skolotāji nodarbībā guva ierosmes kā ritma uzdevumus izmantot mācību stundās, bet skolēni bija sajūsmā par lielajā bungām, priecājās, ka uzveduma radīšanā var piedalīties visi un, protams, priecājās, ka bungas var spēlēt ar visu spēku, nebaidoties par lielo troksni. Tajā dienā ik pa brīdim lielāko klašu skolēni prasīja līdzīgu nodarbību savam vecuma posmam. Arī skolotāji teica, ka šāds pasākums noderētu visiem. Ir par ko padomāt, plānojot nākamā gada pasākumus. Skolas direktors, izmantojot iespēju tikties ar Dzintaru Vīksnu, vienojās par sitamo instrumentu iegādi skolas mūzikas kabinetam.
Sagatavoja: L. Miķelsone
”3D par telefoniem”
20.oktobrī pie mums skolā viesojās laikmetīgās dejas dejotāju kompānija “Ārā”. Viņi ir profesionāli dejotāji, kuri ar savu deju, priekšnesumu parāda savu skatījumu par jauniešu atkarību no telefoniem.Priekšnesuma laikā dejotāji mums ļāva visu mācību stundu izmantot telefonus, pararēli rādot dejas. Mūsu klase visu mācību stundu neizmantoja telefonus, jo bija interesanti vērot šīs dejas. Dejojot viņi parādīja, cik mūsu dzīvēs ir svarīgi telefoni. Varētu teikt, ka pat dejojot viņi izspēlēja teātri. Tas bija ļoti interesanti, kā caur deju var parādīt, cik nozīmīgs mūsdienās ir telefons un cik tam ir liela loma.Es gribētu, lai skolā būtu biežāk tik interesantas nodarbības, jo, piemēram, šajā nodarbībā tika parādīta mūsu atkarība no telefoniem, par ko mēs ikdienā pat neaizdomājamies! Pasākums notika KM iniciatīvas “Latvijas skolas soma” pilotprojekta ietvaros.
Kate Kunkule, 7.a klase
Bērnu piedzīvojumi un pārdzīvojumi tiekoties ar Eviju Gulbi
Evijas pasaciņas ir dzīvas, secināja bērni. Tik pat dzīvas kā viņi-mazliet palaidnīgi , draudzīgi ,zinātkāri .Bērni bija priecīgi un neslēpa savas emocijas. Viņi dzīvoja līdz Evijas stāstījumam. Viņiem ļoti patika tas, ka nebija jāsēž klusi kā vērotājam, bet gan tieši otrādi, varēja būt stāsta dalībnieks un darīt arī kādu blēņu, kā to darīja žurkulēni pasakā. Balonu spridzināšana, nu kas var būt smieklīgāks un interesantāks brīdī, kad ar apelsīna mizu var saspridzināt balonu. Plaukš! Smiekli un izsaucieni piepildīja visu zāli. Bērniem patika, ka viņus apmānīja. Viņi noticēja, ka grāmata top ar burvestību. Nepieciešams ir tikai burvju lakatiņš. Tikai viens drosminieks zālē pateica skaļi, ka tas ir joks. Taču daļa no tā ir arī patiesība ,jo grāmatas radīšanai ir nepieciešama fantāzija. Smiekli un ovācijas bija brīdī, kad mūsu klases bērni tika uzaicināti piedalīties nelielā improvizācijā , lai parādītu bērniem kā top stāsts vai pasaka. Cepumiņš, cepumiņš! Visiem bija jautri. Ātri paskrēja laiks. Atnākot uz klasi bērni vēl kādu laiku nevarēja nomierināties. Pārrunāja izjusto. Skrēja uz bibliotēku un sameklēja Evijas Gulbes grāmatu ,,Lillā un viņas pigoriņi”. Esam uz viļņa. Kad vien iespējams lasām šo grāmatu un klausāmies dziesmas, kuru teksta autore ir pati Evija. Bērni sūta lielu paldies un novēl vēl raženāku grāmatu rakstīšanu. Lai tev veicas, Evij! Pasākums notika KM iniciatīvas “Latvijas skolas soma” pilotprojekta ietvaros.
Sagatavoja: Dace Viļumsone
Skolotāji piepilda savu “ Latvijas skolas somu”
26.oktobrī KM iniciatīvas “Latvijas skolas soma” pilotprojekta ietvaros, Brocēnu novada pedagogi dienas garumā palīdzēja viens otram piepildīt Latvijas skolas somu. Kino valodu un simbolus mums palīdzēja apgūt Nacionālā kino centra direktore D. Rietuma. Uzzinājām jaunumus par projektu “Kino skolā”, papildinājām savas zināšanas par Latvijas, Eiropas un pasaules kino. M. Pallo un I. Brikša mūs ieveda mākslas pasaulē. M. Pallo sniedz praktiskus padomus kā ar mākslas darbiem strādāt pirmsskolas un sākumskolas posmā, bet I. Brikša pārējos kolēģus lūdza iedziļināties kā uztvert gleznu, kā mākslas darbus izmantot eksaktajos priekšmetos. Skolotāji atzina, ka vajadzētu rīkot praktikumus, lai iegūtās zināšanas varētu nostiprināt un iedzīvināt ikdienas darbā.
Sagatavoja: L. Miķelsone
Nodarbība “Mērogs arhitektūrā”
29.novembrī Brocēnu vidusskolā KM iniciatīvas “Latvijas skolas soma” pilotprojekta ietvaros viesojās arhitekti nodarbību ciklā “Skolēns pētnieks pilsētnieks”. Viņi mūs iepazīstināja ar savu darbu. Vispirms mēs iemācījāmies, kas ir mērogs. Mums iedeva žurnālus. Mēs tajos meklējām attēlus un līmējām uz tiem attiecīga lieluma varoņus. Pēc tam sekoja nopietnāks uzdevums. Mums uzdāvināja avatariņus (mūsu miniatūras). Tiem vajadzēja uztaisīt mājas. Arhitekti mums parādīja nelielu filmiņu, lai gūstam idejas saviem darbiem. Pēc filmiņas noskatīšanās zīmējām skices. Tikai pēc tam taisījām mājas no putuplasta plāksnēm un krāsainā kartona. Katrai grupai bija viens arhitekts, kurš palīdzēja saprast, ko un kā darīt. Darbs nebija viegls. Sanija: „Man visgrūtāk bija izdomāt, kādas mēbeles būs manā sapņu mājā.“ „Man šo māju bija mazliet grūti taisīt, bet tas bija interesanti. Es izdomāju, ko vēl varētu uztaisīt. Mājās pabeigšu,“ stāsta Alise. Mājas izdevās dažādas. Citam bija viens stāvs, citām divi un pat trīs. Neparastākajām mājām trepju vietā bija slīdkalniņš vai eskalators. Beigās visi, kas vēlējās, varēja pastāstīt par savu sapņu māju.
Piemiņai katrs skolēns un skolotājs saņēma arhitektu dāvinātas piespraudes. Alekss: „Es sapratu, ka arhitekta darbs nav viegls un, ka nekad nevajag padoties.“ „Nodarbībā ar arhitektiem iemācījos būt radošs,“ atzīst Kristers. „Pēc nodarbības sapratu, kas ir mērogs un, ka tas palīdz, lai saprastu, kas, kur iederas,“ secina Samanta. Artis: „Es iemācījos taisīt divstāvīgu māju. Arī citiem izdevās interesantas mājas. Paldies arhitektiem!“
Sagatavoja: sk.Evita Sergejeva